کپی از مطالب صهبای صهبا

دکتر صهبای عزیز
نوشته‌های شما زندگی بسیاری از ما را تحت تأثیر قرار داد و نگاه ما را به جهان عوض کرد. ما هر روز نوشته‌های قدیمی شما را می‌خواندیم و منتظر نوشته‌های جدید بودیم. شما کامل نبودید، اما صمیمی و پر از اخلاص می‌نوشتید. یادمان دادید در سختی‌ها بگوییم رب ابن لی عندک بیتاً فی الجنۀ و امیدوار بمانیم.
ما نوشته‌هایتان را در آدرس خودتان و به نام خودتان نگه می‌داریم تا روزی که بازگردید و باز هم در خانه‌ی بهشتی‌تان مست صهبایمان کنید.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سیسمونی

از روز اول تصمیم گرفتیم سیسمونی نخریم. ما هیچی به اسم اتاق کودک آماده نکردیم. تخت برای بچه هامون نخریدیم چون حالاحالاها قراره بچه ها کنار خودمون بخوابن. اتاق پر از عروسک براشون آماده نکردیم. لباسای رنگارنگ برای سه ماهگی و شش ماهگی و یک سالگی و ... براشون نخریدیم. چون فعلا نه سه ماهشون شده ، نه شش ماه و نه یک سال. و فقط داریم مایحتاج اولیه بچه ها توی چند ماه اول رو فراهم میکنیم. قرار گذاشتیم هر چیزی رو فقط به اندازه نیاز و مناسب همون دوره بچه هامون و به مرور تهیه کنیم.

 

بنظرم این مدلی خیلی اسلامی تر و انسانی تر باشه تا اینکه از همین الان یه اتاق پر اسباب بازی و لباس و خرت و پرت آماده کنیم برای بچه هایی که هنوز نیومدن و ما نمیدونیم نیازشون چیه... 

و خب این مدلی خودمونم به خرجای یه دفعه ای و سنگین نمیفتیم.

راستش مهمتر از همه اینه که احساس میکنم از همین الان داریم به دخترا یاد میدیم که به اندازه نیاز فعلیشون از چیزایی که تو دنیای اطرافشونه استفاده کنن.

بقول همسرم و تکیه کلام همیشگیش: حالا تا بعد خدا کریمه...

  • ۹۸/۱۲/۱۵
  • کپی از مطالب صهبا